Alison Macleod -textile designer

Τους τελευταίους δύο μήνες της εγκυμοσύνης μου θα μείνω στο σπίτι να ξεκουραστώ και να αναπτύξω ή να αφήσω τον εαυτό μου να πιστεύει πως αναπτύσσω  -κάποιου είδους- σχέση με το παιδί που πρόκειται να κάνει την εμφάνισή του και το οποίο θα είναι δικό μου (!!!), πιο δικό μου από οποιαδήποτε création υψηλής ή ποταπής ραπτικής, αφού δε θα μοιάζει με κανένα άλλο «μοντέλο του είδους» του, δε θα έχει εγχειρίδιο χρήσης και θα είναι «never-seen- before». Σας έπεισα;

Alison Macleod

Τους τελευταίους δύο μήνες της εγκυμοσύνης μου θα κάτσω σπίτι και επιτέλους θα έχω χρόνο στα χέρια μου, κυριολεκτικά. Δηλαδή, θα έχω χρόνο να κάνω χειροτεχνίες. Χειροτεχνίες που δε θα με ενδιαφέρει αν θα αρέσουν στο «κοινό», για τις οποίες δε θα υπάρχει άγχος για το χρόνο παράδοσης. Χειροτεχνίες, εν ολίγοις, που δε θα είναι μέρος της δουλειάς μου, ούτε μέσο έκφρασης της αγάπης μου για τη δουλειά που κάνω, αλλά αποκλειστικά και μόνο έκφραση της αγάπης που νιώθω για κάποιον που μπορεί να μη γνωρίζω καν ακόμα, αλλά έχω απίστευτη διάθεση να υποδεχτώ όσο πιο γλυκά γίνεται. Θα κάνω κολάζ από ανθισμένα ρεταλάκια, θα κεντήσω όμορφες λεξούλες, θα φτιάξω κάτι υπέροχο να κρέμεται πάνω από την κούνια για να χαζεύει η bubu μου, και θα’ χει η κούνια δαντελένια κουνουπιέρα, φυσικά. Θα διώχνω τους φόβους και τις ανησυχίες μου ζωγραφίζοντας και θα γεμίσω την μπανιέρα με τη συλλογή μου από πλαστικά παπάκια ( η bubu σίγουρα θα τα εκτιμήσει περισσότερο από τον σύντροφό μου). Θα λερώσω όλες τις επιφάνειες με κηρομπογιές και με ξυλομπογιές και με μαρκαδόρους και με κάρβουνα και με τέμπερες και με λαδομπογιές και με χνούδια και με κλωστές και με νήματα και με ό,τι θέλω. Γιατί τώρα θα γίνω μαμά (!!!) και οι απαγορεύσεις…πρέπει να τελειώσουν! (Χωρίς να θέλω να πάρω όρκο για το τι θα κάνω στην πράξη, πιστεύω πως τα απαγορευτικά περιβάλλοντα είναι ανθυγιεινά για όλους και περισσότερο για τα παιδιά. ( Ίσως βέβαια να είναι σωτήρια για την ψυχική κατάσταση των γονέων…)Να σας το πω απλά: τους τελευταίους δύο μήνες δε θα δουλεύω. Θα κάνω το σπίτι ένα δημιουργικό αχούρι και θα προετοιμάζομαι για τη bubu. Σας έπεισα;

Alison Macleod

Αν δε σας έπεισα, μπράβο σας. Ο ένας από τους δύο μήνες έχει ήδη περάσει και σήμερα είναι η πρώτη μέρα που κατάφερα (ή μάλλον «ανάγκασα») τον εαυτό μου να κάτσει  σπίτι. Δεν είναι ότι δε θέλω. Δεν είναι ότι άλλαξα σχέδια ή άποψη για το πώς θα ήθελα  να περάσω τους τελευταίους δύο μήνες της εγκυμοσύνης μου. Είναι απλά ότι αγαπώ τόσο πολύ τελικά τη δουλειά μου, τους ανθρώπους της ομάδας που με περιστοιχίζει, το νεραϊδένιο περιβάλλον του THEIA Lab, όσους έρχονται και δημιουργούν στο πλάι μας ως «μαθητές», αλλά και όσους μας επισκέπτονται τακτικά γιατί θέλουν να ξέρουν ότι είμαστε καλά. (Ορμόνες του ενάτου; εγώ συγκινούμαι πάντως…) Το αγαπώ τόσο πολύ όλο αυτό που τελικά του έχω αφιερώσει τη ζωή μου τολμώ να πω. Νομίζω πως η μικρή bubu το ξέρει ήδη αυτό και δεν την πειράζει. Happy parents make happy children, in the end of the day. Θέλει σίγουρα όμως να είναι κι αυτή κομμάτι όλης αυτής της δημιουργικής πανδαισίας. Easy: σύντομα μάλλον το THEIA Lab θα αποκτήσει κι άλλα όμορφα στοιχεία. Περισσότερα ρεταλάκια, περισσότερους μαρκαδόρους, περισσότερες κλωστές. Κι ένα παιδικό σκαμνάκι, ένα τραπεζάκι και παιδικές φωνές. Ακούγεται σαν ένα βελτιωμένο THEIA Lab!

Αφορμή για αυτή τη σύντομη εξομολόγηση αποτέλεσε μια ιντερνετική περιπλάνηση που κατέληξε στις δημιουργίες κάποιας κοπέλας η οποία ζει στο χωριό Bùth Lisa,του Isle of Lewis στη Σκωτία…

το εργαστήριο της Alison Macleod
πρωινή κίνηση έξω από το εργαστήριο της Alison

Το περιβάλλον στο οποίο ζει καμία σχέση δεν έχει με τη δική μου Αθήνα. Κι όμως, αυτό που κάνει νιώθω πως έχει τεράστια σχέση με αυτό που κάνω εγώ. Σας παραθέτω το προφίλ της: » Alison is a textile designer/artist whose designs are inspired by her native Hebridean heritage. Alison designs Harris Tweed textiles by delicately stitching Gaelic songs and poems in the tweed; she is telling the story of where the cloth is from and promoting the culture in a modern way».

Alison Macleod

Μπορεί να μεγάλωσα σε άλλη χώρα, με άλλη κουλτούρα. Το ύφασμα δεν ήταν ποτέ το φόρτε του Έλληνα, ενώ τα Σκοτσέζικα tweed παραμένουν μοναδικά. Μπορεί το textile design να είναι έννοια άγνωστή στα μέρη μου και η ποίηση να είναι πιο «σκληρή» από τα νεραϊδοτράγουδα που έμαθε να ακούει η Alison, αλλά έχουμε (και κυρίως «είχαμε» άλλα πράγματα, τα οποία επίσης αξίζει να διατηρηθούν. Κι εγώ κι η Alison, η κάθε μία με τον τρόπο της, προσπαθούμε από διαφορετικές γωνιές της γης να προωθήσουμε ένα κομμάτι του πολιτισμού μας που νιώθουμε πιο οικείο: το κομμάτι που έχει να κάνει με την τέχνη και την τεχνική της μόδας.

Alison Macleod

Όταν είδα αυτά που φτιάχνει κόλλησα. Σκεφτόμουν «αν είχα χρόνο κι έμενα σπίτι αντί να δουλεύω αυτόν τον καιρό, τέτοια πράγματα θα ήθελα να φτιάχνω». Μετά συνειδητοποίησα πως δε με πειράζει τελικά που δεν κάθομαι σπίτι γιατί το THEIA Lab είναι κι αυτό σπίτι για εμένα. Μετά κατάλαβα πως το σπίτι της Alison είναι το THEIA Lab για αυτήν. Και κατέληξα στο ότι και οι δυο μας τελικά το ίδιο πράγμα κάνουμε, μόνο επιφορτισμένο από διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία. H Alison είναι η καινούργια μου φίλη :)

Alison Macleod
Με ετικέτα , ,

Σχολιάστε

