Ποιος σκότωσε τη μοδίστρα part 3

Mes  chères  amies,

Η μεγαλειώδης κινηματογραφική παραγωγή Ποιος σκότωσε τη μοδίστρα, με το ευρηματικό σενάριο, τα ανυπέρβλητα σκηνικά, τα υπέροχα εξωτερικά γυρίσματα, τους χιλιάδες κομπάρσους και μάλιστα όχι  ψηφιακούς,( τύφλα νάχει ο Ben-Hur) είναι σχεδόν έτοιμη. Και λέω σχεδόν, γιατί έχουμε προβλήματα με το casting.
Πασίγνωστοι διεθνώς ηθοποιοί, έχουν βάλει τους ατζέντηδες τους να τρέχουν για να κλείσουν έστω και ένα μικρό ρόλο, όμως εγώ έθεσα έναν όρο: το cast  να είναι αποκλειστικά με  Έλληνες  ηθοποιούς. Παρά τις έντονες διεθνιστικές μου τάσεις,                  ( τρίτη ή τέταρτη διεθνή, δεν αποφάσισα) θεωρώ ότι ο πολιτισμός είναι ενσωματωμένος κάτω από το δέρμα μας και ότι δε χρειάζεται κανένα χολιγουντιανό κατασκεύασμα για την ερμηνεία των ρόλων.
Απλά πράγματα, δηλαδή μόνο η J. K. Rowling  μπορεί να θέσει έναν τέτοιο όρο;

casting 1

 The British author J. K. Rowling demanded the principal cast of Harry Potter be kept strictly British.
 

Και τι μου απάντησαν οι Γιάνκηδες; Ότι εμείς δε διαθέτουμε διαχρονικά μάλιστα, ηθοποιούς αντάξιους των δικών τους. Αυτό ήταν. Αγρίεψα, φουρκίστηκα, τις έβγαλα τις φλύκταινες, μπαρούτιασα, φρύαξα, τα πήρα, τα φόρτωσα, τα μετέφερα Κολιάτσου- Παγκράτι και τα επέστρεψα. Όπως καταλάβατε, ο θυμός μου υπήρξε μεγάλος. Αποφάσισα λοιπόν.
Inception. (science fiction thriller film written, co-produced, and directed by Christopher Nolan). Aν ισχύει το όνειρο μέσα στο όνειρο, τότε ισχύει και ο ηθοποιός μέσα στον ηθοποιό. Έκανα μόνη μου ένα ελληνικό cast σε αντιδιαστολή με τους ηθοποιούς και τους δημιουργούς που υποδύονται μέσα στην ιστορία τους βασικούς ρόλους και να το αποτέλεσμα.

Για τον ρόλο του Cary Withchicken

casting 2

Νίκος Ξανθόπουλος

Cary Grant

Cary Grant

Παιδί της εργατιάς και ο ένας, παιδί της εργατιάς και ο άλλος.Ποιός σας πείθει;

casting4

Μετά τη μεταπήδηση στην αστική άρχουσα τάξη. Ενδυματολογικά θα προτιμήσω τον δεξιά,το καρουδάκι του είναι άπαιχτο, αλλά, πείτε μου, ποιος άπιστος σύζυγος κρατάει τα προσχήματα για να γίνεται πιστευτός, αυτός με το πονεμένο ύφος η αυτός με το βλέμμα του καρδιοκατακτητή;

Για τον ρόλο του Johnny, Carmine,  Gaetano , Ettore, Benedetto » Bogie » Beegood.

casting5

Γιώργος Φούντας: Η αυθεντική αντρική καρδιά του ελληνικού κινηματογράφου.
Humphrey Bogart : the greatest male star in the history of American cinema.

Και οι δύο είναι υπέροχοι! Είναι η μοναδική περίπτωση στο casting που δεν θα ήξερα ποιόν από τους δύο να προτιμήσω για τον ρόλο του Johnny, Carmine,  Gaetano , Ettore, Benedetto » Bogie » Beegood. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι η πλάστιγγα γέρνει προς τα αριστερά, λόγω του τρεμάμενου σαγονιού που με τόση δεξιοτεχνία χρησιμοποιούσε ο ηθοποιός στις περιπτώσεις έντασης,ταραχής και συγκίνησης, προσόν που εκλείπει από τον άλλον ηθοποιό με το πιο μπλαζέ στυλ.

casting6

Μελίνα Μερκούρη, Γιώργος Φούντας «Στέλλα» (1955)

castin7

Lauren Bacall ,Humphrey Bogart «Dark Passage» (1947)

Εδώ, σε αυτήν την περίπτωση δεν θα μιλήσω καθόλου. Ποιους θα προτιμούσατε για μια σκηνή απόλυτου πάθους;
Για τον ρόλο της Gabrielle Bonheur.
Καμμία, μα καμμία ,δεν θα μπορούσε να παίξει τον ρόλο αυτής της μοναδικής, χαρισματικής, ανυπέβλητης γυναίκας, εκτός αν ήταν η ίδια μοναδική, χαρισματική και ανυπέβλητη στην πραγματική της ζωή. Και αυτή είναι μία και ανήκει στον ελληνικό κινηματογράφο και στο θέατρο και όχι μόνο, υπήρξε και εκπληκτική τραγουδίστρια της τζαζ και είμαι σίγουρη ότι πάρα πολύ άνετα θα μπορούσε να έχει κάνει καριέρα διεθνούς βεληνεκούς και το Ηοllywood να βλέπει τη σκόνη της.

casting 8

Ρένα Βλαχοπούλου

casting 9

Gabrielle Bonheur

Σχετικά ακόμα νέες και οι δύο, με λευκό φιόγκο στα μαλλιά η μία και μαύρο η άλλη, πανέμορφες, με ξεχωριστό στυλ και χαρακτηριστικό βλέμμα.

casting blog 10-11

Σε πιο ώριμη ηλικία, δύο παρουσίες με έντονη προσωπικότητα, απόλυτα γοητευτικές και διαχρονικές.

casting12-13

Ανεξάρτητα από το τον  γεγονός ότι  και οι δύο ήταν πολύ επιτυχημένες στον επαγγελματικό τους χώρο, ήταν οι ίδιες εκπληκτικά κομψές, με την κομψότητα που δεν αρκείται σε ένα ωραίο ρούχο, αλλά στο ιδιαίτερο ύφος,στην κίνηση,στον τρόπο που μιλάει, στη μοναδικότητα αυτής που το φοράει.

Για τον ρόλο του μπάτλερ

casting14-15

Αλέκος Σακελλάριος , κορυφαίος θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός και σκηνοθέτης
Alfred Hitchcock, the greatest British filmmaker and England’s best director.

Πρόκειται για δύο πολυτάλαντους, αφάνταστα δημιουργικούς και δραστήριους φαρσέρ της ζωής που η αφηγηματική  και σκηνοθετική τους δεινότητα αποτυπώθηκε στις καταπληκτικές τους ταινίες, ο καθένας ανάλογα με τα μέσα που διέθετε, στο είδος του βέβαια.

casting16

Αλέκος Σακελλάριος

casting17

Alfred Hitchcock

Για τον ρόλο του  έμπειρου επιθεωρητή  Veuve  Clicquot.
Εδώ δυσκολεύτηκα πολύ. Πάρα πολύ. Όσο και αν έψαχνα, δε μπορούσα να βρω ηθοποιό των απίστευτων δυνατοτήτων του Buster Keaton. Μέχρι  που θυμήθηκα τον  Δράκο. Είναι ο τίτλος ελληνικής κινηματογραφικής ταινίας του σκηνοθέτη Νίκου Κούνδουρου, του 1956 βασισμένη σε σενάριο του Ιάκωβου Καμπανέλλη με μουσική επένδυση του Μάνου Χατζιδάκη. Ταινία που συνδυάζει στοιχεία από τον ιταλικό νεορεαλισμό, τον γερμανικό εξπρεσιονισμό αλλά και το φιλμ νουάρ. Και εκεί τον είδα. Είδα τον Ντίνο Ηλιόπουλο όπως δεν τον έχω δει ποτέ.

casting18

Ο γνωστός Ελληνας ηθοποιός, στο απώγειο της ερμηνευτικής του ιδιοφυίας, σε ένα ρόλο που δείχνει τις εκπληκτικές του δυνατότητες στο δράμα, κάνοντας την επιλογή του Ντίνου Ηλιόπουλου για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, πλήρη σκηνοθετική ευστοχία του Νίκου Κούνδουρου.
Μάτια λυπημένα, ανέκφραστα, νωχελικά,σιωπηλά, μοναδικά για τη λύπη και το πρόσωπό του για τη μοναξιά του.

casting 19-20

Ντίνος Ηλιόπουλος Buster Keaton

casting21-22

Ο Δράκος (1956) The Cameraman (1928)

Ακόμα και το στήσιμο των σκηνών είναι   σημειολογικά  τόσο  κοντινό. Ο πρωταγωνιστής, μόνος, ξαφνιασμένος και  ανυπεράσπιστος μέσα στο πλήθος.

casting 23-24

Έχουμε  τόσο μεγάλους ηθοποιούς το ξέρουμε ή όχι;

Για τον ρόλο της συζύγου του Johnny, Carmine,  Gaetano , Ettore, Benedetto » Bogie » Beegood, προτείνω την Τασσώ  Καββαδία.

casting25

Sorry, ένα μικρό λαθάκι,η λατρεμένη Τασσώ υπήρξε η ζηλόφθονη και το αρχέτυπο της κακιάς του ελληνικού κινηματογράφου. Δεν κάνει για το ρόλο, λυπάμαι. Πάμε στην επόμενη πρόταση,  την Ελένη Ζαφειρίου.

casting26

Μαζέψτε με πιά, τι έχω πάθει και σας προτείνω  τη δίσμοιρη  χαροκαμμένη μάνα που ξενοπλένει στις σκάφες  για τον ρόλο αυτόν. Μόνο η Σαπφώ Ν————————————————————————————————————————————————————————————

Πανέμορφές μου, μετά το αναγκαστικό διάλειμμα,και τους καλούς κυρίους με τα άσπρα ρουχαλάκια που με φρόντισαν πάραυτα,  επανήλθα στα συγκαλά μου και το θέμα μας είναι ότι ψάχνουμε για τα πιο ωραία μάτια του ελληνικού σινεμά. Και τα έχουμε.

casting27-28

Ξένια Καλογεροπούλου Audrey Hepburn

casting29-30

Η ομοιότητα είναι εκπληκτική και στο ξεκίνημα τους, πριν κάνουν και οι δύο το χαρακτηριστικό τους κούρεμα με τις αφέλειες,

casting31-32

Αλλά και μετά όταν έγιναν γνωστές για το ιδιαίτερο στυλ τους πολύ νέες ακόμα,

casting33-34

Ξένια Καλογεροπούλου , Εγωιστές , 1971 Audrey Hepburn, Breakfast at tiffany’s , 1961

Αλλά και στο απόγειο της καριέρας τους.
Το πιο γλυκό μουτράκι του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου, καλείται να ερμηνεύσει τον απαιτητικό ρόλο της συζύγου που τον απάτησε με τον σύζυγο της μικρής, αδικοχαμένης, πως το έπαθε αυτό,  Sidonie . Εδώ σε μία χαρακτηριστική σκηνή καυγά των δύο συζύγων, τι πρωτότυπο άλλωστε!

casting35

Γιώργος Φούντας, Ξένια Καλογεροπούλου, Το Κορίτσι της Κυριακής (1964)

casting36

Angelina Jolie, Μαύρη διαφάνεια.

Και για τον ρόλο της μικρής, αθώας ανυπεράσπιστης  Sidonie , ναι είναι αλήθεια αυτό που ακούσατε για την Angelina Jolie, αλλά σας φαίνεται αυτή η γυναίκα αθώα, ανυπεράσπιστη, δυστυχισμένη, θύμα; Το αντίθετο θα έλεγα. Η επιλογή είναι μονόδρομος, πανέμορφες μου.

casting37

Μάρθα Βούρτση, Σεμνό γιακαδάκι.

Μία και μόνο μία είναι η ηθοποιός που ενσαρκώνει τον πόνο ,το μελό, τα καυτά δάκρυα, την ορφάνια σε ξένα χέρια, την απόκληρη της κοινωνίας, την προδομένη αγάπη, την αστεφάνωτη, την φεύγω με πίκρα στα ξένα, τα δάκρυά μου είναι καυτά , κάθε καημός και δάκρυ,  είμαι μια δυστυχισμένη , είναι μεγάλος ο καημός ,καρδιά μου πάψε να πονάς , προδομένη, εξιλέωση, περιφρόνα με  γλυκιά μου ,το φυλακτό της μάνας ,με πόνο και με δάκρυα ,τώρα που φεύγω απ’ τη ζωή ,κατάρα είν’ ο χωρισμός,  αυτή που δεν λύγισε ,τα ξένα χέρια είναι πικρά, κουρέλι της ζωής.
Η μία, μοναδική και ανεπανάληπτη Μάρθα Βούρτση.Πανέμορφη γυναίκα,ακόμα και όταν έκλαιγε, που συνήθως έκλαιγε, και με προυπηρεσία στον ρόλο.Ναι, έχει πρωταγωνιστήσει στην ταινία του 1964, Η μοδιστρούλα.

casting38

casting39-40

Μάρθα Βούρτση Αngelina Jolie

Tώρα  πείτε μου, ορίστε πείτε μου, ποιά πρέπει να πάρει τον ρόλο της Sidonie. Είναι δυνατόν να δουλεύεις σκληρά, να σε απατά ο άνδρας σου, να επίκειται η στυγερή δολοφονία σου και εσύ να χαμογελάς! Ενώ αριστερά, ο πόνος είναι μόνιμα ζωγραφισμένος στο πρόσωπο, ακριβώς όπως το απαιτεί το σενάριο.

Aς  δούμε όμως μερικές, μόνο τρεις για να μη σας κουράσω, δοκιμαστικές σκηνές της υπερπαραγωγής, Ποιος σκότωσε τη μοδίστρα, ώστε να επιβραβεύσουμε μαζί το εξαιρετικό cast που προτείνω.

casting41-42

Μάρθα Βούρτση και Νίκος Ξανθόπουλος στο Απόκληροι της Κοινωνίας ,1964
Grace Kelly and Cary Grant in To Catch a Thief, 1955

Και βέβαια, η σκηνή πριν το φιλί. Το όποιο φιλί, δεν έχει σημασία, φαγωθήκατε να ρωτάτε. Αριστερά, διακρίνουμε το μίσος μαζί με το πάθος, συνδυασμός συναισθημάτων που απογειώνει το επικείμενο φιλί, ενώ δεξιά, έχουμε σκέτο πάθος και αυτό μάλλον σε μικρή δόση. Αυτές είναι οι  ειδοποιείς διαφορές που καθορίζουν και κορυφώνουν μία σκηνή που πρόκειται να γράψει στην ιστορία του κινηματογράφου.

casting44

Περιφρόνα με Γλυκιά μου (1965), Νίκος Ξανθόπουλος ,Μάρθα Βούρτση

casting45

People will talk (1951), Cary Grant, Jeanne Crain

Στο πλάνο, μπροστά είναι η Sidonie, κοιτάζοντας το άπειρο και πίσω, ο Cary Withchicken σε δεύτερο πλάνο ,τη στιγμή που της ανακοινώνει τις απιστίες του. Η διαφορά στην ηθοποιία είναι ολοφάνερη. Στην επάνω φωτογραφία, η υποψήφια για τον ρόλο δείχνει όλη της την απόγνωση, την φρίκη, την απελπισία, ενώ στην κάτω, η madame συμπεριφέρεται πλήρως ανέκφραστα ,σαν  νάχει κάνει οκτώ botox και δέκα υαλουρονικά.

casting46

Κάποτε Κλαίνε και οι Δυνατοί (1967) Νίκος Ξανθόπουλος, Άντζελα Ζήλεια
Σημείωση : Ο τίτλος της ταινίας, όλα τα λεφτά!

CASTING47

Notorious ,( 1946) Cary Grant, Ingrid Bergman

Ο Cary Withchicken, με μία από τις αναρίθμητες ερωμένες του. Ο δικός μας κρατάει τις αποστάσεις στα πλαίσια των σεμνών και ηθικών ερωτικών σκηνών, ενώ ο άλλος, Σόδομα και Γόμορα.

Θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι οι Έλληνες ηθοποιοί, ιδίως του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, είναι αυθεντικοί, γεμάτοι αυτοσχεδιασμούς είτε φραστικούς είτε κινητικούς, που υποδηλώνουν την εξαιρετική τους ευφυΐα και ευρηματικότητα κατά τη διάρκεια των ερμηνειών τους, είναι τελικά ανεπανάληπτοι.

Πανέμορφες μου, σας  εγκαταλείπω απρόσμενα και άσπλαχνα, όπως βλέπετε, βρίσκομαι σε lunch διαπραγματεύσεων και ταυτόχρονα δέχομαι και ατέλειωτο αριθμό τηλεφωνημάτων, αβάσταχτη κατάσταση, άπονη ζωή.

CASTING48

Suzy Parker by Lillian Bassman, 1955

Je vous embrasse très fort
Bessy.

by the lovely author Bessy Giovri

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s