Η θεία Μπέσσυ συμβουλεύει

bessy1

Mes chères amies,

Έχει γίνει η σφαγή του Δράμαλη. Κορίτσια, έχετε τόσα προβλήματα και δεν το ήξερα; Λυπάμαι που το λέω , αλλά είναι πραγματικά αδύνατον να απαντήσω σε όλα αυτά τα ερωτήματα που έχει κατακλυσθεί το blog. Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ.
Όπως αντιλαμβάνεστε βέβαια, είναι ανθρωπίνως αδύνατον να ενδώσω σε όλες τις ανησυχίες και τις ερωτήσεις σας, που αφορούν σε αισθηματικά, στυλιστικά και ενδυματολογικά ζητήματα. Έτσι λοιπόν, αποφάσισα να απαντώ σε επτά ερωτήματα κάθε φορά ( το έχω αυτό το κόλλημα με τους αριθμούς, στις διαλέξεις ιστορίας και κοινωνιολογίας της μόδας, που έγιναν με επιτυχία στο THEIAlab, πέρυσι, ο αριθμός των slides σε κάθε παρουσίαση ήταν αυστηρά εβδομήντα δύο. ).
Οι απαντήσεις, σας προϊδεάζω, θα είναι συγκεκριμένες και εξειδικευμένες, όχι αυτό το κλασσικό που βαρέθηκα να το ακούω,  «να είσαι ο εαυτός σου, να είσαι ο εαυτός σου» .Και αν  ο εαυτός σου, κάπου χάνει, για να το πω ευγενικά, αν ο εαυτός σου είναι άκομψος, αβέβαιος, ακαλλιέργητος, αγενής, ανισσόροπος  και πολλά άλλα που περιλαμβάνουν το α στερητικό στην αρχή της λέξης, αυτόν τον εαυτό θα παρουσιάσεις; Η έχεις παντελή έλλειψη αυτογνωσίας ;
Τυχερές Πανέμορφες μου, εγώ, για άλλη μια φορά είμαι εδώ για εσάς, να σας δώσω τις  πρέπουσες  απαντήσεις ώστε να έχετε  την πλήρη επιτυχία των στόχων σας.

Θεία Μπέσσυ,
Ο καλύτερος μου φίλος  είναι ερωτευμένος μαζί μου και με κάλεσε σήμερα το βράδυ για να μου κάνει πρόταση γάμου. Πώς να του αρνηθώ χωρίς να τον πληγώσω;

Άκαρδη φίλη

bessy2

Το επιθετικό βλέμμα δεν κρίνεται απαραίτητο.

Πανέμορφη μου,
Είναι απλό, πηγαίνοντας στη συνάντηση ρίχνεις πάνω σου αυτό το παλτουδάκι. Αν ο καλύτερος σου φίλος είναι στοιχειωδώς ευφυής θα πάρει το μήνυμα, δε θα σου προτείνει τίποτα για να μη φάει τη χυλόπιτα αλλά απλώς το βραδινό του και θα παραμείνετε για πάντα δύο καλοί φίλοι που τρώνε το σταφύλι.

Θεία Μπέσσυ,
Λατρεύω το αγόρι μου, έχει όλα τα καλά του κόσμου, αλλά είναι fashion victim σε βαθμό έντονης εμμονής. Πρόσφατα,  η μαμά μου ζήτησε να της τον συστήσω ,μιας και βγαίνουμε καιρό μαζί. Όταν του είπα για αυτή τη συνάντηση και τον παρότρυνα να φορέσει κάτι πιο συντηρητικό, αρνήθηκε, λέγοντας ότι θέλει να είναι ο εαυτός του. Τι να κάνω;

Νεανικό  χτυποκάρδι

bessy3

J.W. Anderson at the London Collections: Men AW13.

Πανέμορφη μου,
Μην της τον συστήσεις. Λυπήσου τη δυστυχισμένη τη μανούλα. Αν επιμένεις, να έχεις πρόχειρα τα υπογλώσσια.

Θεία Μπέσσυ,
Είμαι κορίτσι για σπίτι, όχι σαν τις άλλες τις γυριστρούλες. Ανοίγω φύλλο για πίττες, ζεματίζω τα αμπελόφυλλα για να τυλίξω τα ντολμαδάκια, έχω φτιάξει μόνη μου την προίκα μου, πλέκοντας ( μετά τα υπέροχα μαθήματα πλεκτικής τουTHEIAlab)  σεμεδάκια, κουβερλί αλλά και υπέροχα φορέματα. Πως θα το δείξω αυτό στον υποψήφιο σύζυγο, από τα πρώτα rendez-vous, χωρίς να περιαυτολογήσω;

Χαρούμενη νοικοκυρά

bessy4

Πανέμορφη μου,
Στη περίπτωση σου, προτείνω, επειδή σε συμπάθησα, δύο ενδυματολογικές προσεγγίσεις, που υποδηλώνουν τα προσόντα σου. Είναι σίγουρο, αφ΄ενός ο υποψήφιος σύζυγος θα πιάσει αμέσως το νόημα, αφ΄ετέρου θα τονίσεις το στυλιστικά προχωρημένο σου προφίλ. Αν φύγει τρέχοντας θα φταίει το αποτυχημένο έντονο μακιγιάζ που δεν ταιριάζει καθόλου μα καθόλου στις πρωτοποριακές αυτές  προτάσεις.

Θεία Μπέσσυ,
Πρόσφατα,  για να γίνω νέα και ωραία, έκανα χημικό peel . Όπως γνωρίζεις, αυτό το peel προκαλεί ένα ελεγχόμενο χημικό έγκαυμα στις επιφανειακές στοιβάδες του δέρματος που αρχίζει να αποφολιδώνεται  και μέχρι το νέο δέρμα να αντικαταστήσει τις επιφανειακές στοιβάδες δημιουργείται μια κρούστα  που ξεφτίζει και όταν αυτή φύγει το υποκείμενο δέρμα έχει έντονο ροζ χρώμα. Εγώ είμαι τώρα πάνω στο ξέφτισμα που δεν καλύπτεται με χρήση make up, ούτε με στόκο οικοδομής και δε βλέπομαι.
Πρέπει όμως πάσει θυσία, να πάω σε μία επίσημη κοινωνική εκδήλωση αύριο το βράδυ. Τι μου προτείνεις;

Frankenstein junior

bessy5

Suhaimi Abdullah, Getty Images for Asia Fashion Exchange

Πανέμορφη μου,
Κατ΄αρχάς, εγώ δε γνωρίζω από αυτά τα πράγματα, γιατί είμαι νέα και ωραία, από μόνη μου. Συγχωρώ αυτή τη μικρή σου αγένεια και σου προτείνω ένα  très  très magnifique  βραδυνό  φόρεμα, από chiffon, σε élégant  beige  χρώμα  με υπέροχες λεπτομέρειες. Η καούκα που πιάνει και πρόσωπο, είναι προαιρετική.

Θεία Μπέσσυ,
Είμαι 50 ετών και θα βγω για δείπνο με έναν τύπο 25 ετών. Επειδή είμαι μικροκαμωμένη και λεπτή δε φαίνεται η ηλικία μου. Όμως έχω 3,5 βαθμούς πρεσβυωπία, δε βλέπω τη τύφλα μου δηλαδή. Πως θα διαβάσω το menu χωρίς να βάλω τα γυαλιά μου που θα προδώσουν την ηλικία μου;

Ανυπόμονη Ανεμώνη

bessy6

Πανέμορφη μου,
Δεν θα τα βάλεις, τρελή είσαι, θα το καταλάβει αμέσως, αν και υποπτεύομαι ότι και αυτός από μυωπία και στραβομάρα δεν πάει πίσω. Σου δίνω σύντομα τρείς λύσεις.
Η πρώτη είναι να του πεις, αγάπη μου παρήγγειλε εσύ για μένα, έχω εμπιστοσύνη στο γούστο σου. Εμπεριέχει τον κίνδυνο να σου παραγγείλει μια χλαπάτσα που δεν τρώγεται. Η δεύτερη είναι να του πεις, αγάπη μου  διάβασε μου εσύ τον κατάλογο, μου αρέσει να ακούω τη φωνή σου. Εμπεριέχει τον κίνδυνο ο κατάλογος να είναι μακρύς και να ξημερώσετε, ενώ σας έχει κόψει μαύρη λόρδα. Η τρίτη  και η καλύτερη είναι να πας μόνη σου, να παραγγείλεις με την ησυχία σου ότι γουστάρεις και αγαπάς , να το απολαύσεις και να βρεθείτε μετά για ποτό.

Θεία Μπέσσυ,
Είμαι βαθύτατα προβληματισμένη. Παντρεύεται έναν υπέροχο άνδρα και η τελευταία κολλητή μου φίλη και δεν έχω ιδέα τι πρέπει να φορέσω στο γάμο της. Επισημαίνω ότι πρέπει να βρω οπωσδήποτε γαμπρό, αυτό το γεγονός είναι και η τελευταία μου μαζική ευκαιρία. Κάτι σεμνό η κάτι sexy, κάτι minimal η κάτι πλουραλιστικά εντυπωσιακό; Για να σε δω που μου κάνεις την έξυπνη και δίνεις και συμβουλές.

bessy7

Πανέμορφη μου,
Είναι φανερό ότι είσαι βαθύτατα ταραγμένη που απέμεινες η ¨Τελευταία των Μοϊκανών¨. Αντιπαρέρχομαι το σχόλιο σου εν τάχει και σου προτείνω ανεπανάληπτα ριζοσπαστική πρόταση.
Παρόλο το savoir vivre που γνώριζε πλήρως η γιαγιά μου που τόνιζε ότι σε έναν γάμο, μόνο η νύφη έχει δικαίωμα στο λευκό χρώμα στο ρούχο, θα σου πρότεινα ένα  φόρεμα με ξεχωριστό σχεδιασμό που να  παραπέμπει σε νυφικό. Πλεονεκτήματα: Μπορεί να σε δει ο γαμπρός και να σε προτιμήσει, οπότε ο γάμος θα τελεστεί  πάραυτα, με μερικές μικρές επιπλοκές βέβαια στη σχέση με τη φίλη σου, μπορεί να σε δει ο κουμπάρος η κάποιος καλεσμένος και πάλι είσαι γυναίκα έτοιμη για όλα και ακόμα και αν δεν γίνει ο γάμος επιτόπου, θα έχεις αποτελέσει την απόλυτα εντυπωσιακή παρουσία.
Αν περιμένεις να σου πω τα μειονεκτήματα, αποκλείεται, δεν πρόκειται να σου τα πω και να υποβαθμίσω τη συμβουλή μου.

Θεία Μπέσσυ,
Πρέπει να πάω σε μία βάφτιση και θα πρέπει να φορέσω ένα ρούχο κομψό αλλά και ενδιαφέρον που να ταιριάζει στην περίσταση. Το έψαξα  πολύ, αλλά  μέχρι τώρα ότι και να μου πρότειναν δεν με καλύπτει. Περιμένω τη συμβουλή σου.

Chic and fun

bessy8

Πανέμορφη μου,
Σίγουρα το θέμα σου είναι πολύπλευρο, πολυποίκιλο, πολύμορφο και αρκετά δύσκολο. Ομολογώ, ότι βλέποντας αντίστοιχες προτάσεις στα ΜΜΕ, κοντεύω να πεθάνω από τη βαρεμάρα μου. Το σύνολο όμως που σου προτείνω, δεν είναι καθόλου βαρετό και κάνει τη διαφορά. Είναι σικάτο γιατί είναι beige η ecru, όπως το πάρει κανείς, θεματολογικό, γιατί είναι τα τρία γουρουνάκια, (παραμύθι – βάφτιση, με ανθίζεσαι, η σημειολογία εις το έπακρον), και θα βοηθήσεις και στην ομαλή διεξαγωγή του όλου μυστηρίου,  στο βαθμό που το μωρό που θα σκούζει μέσα στη κολυμβήθρα, μόλις θα σε δει ,θα μείνει ά-φω-νο!

Ποτέ μου δεν κατάλαβα, γιατί το μπέζ η το εκρού (εκρού, εκρού το χρώμα του νεκρού, κορόιδευαν οι σπουδαστές της αρχιτεκτονικής όταν κάποιος δεν τολμούσε μία έντονη, με άποψη χρωματική πρόταση), θεωρούνται σικ χρώματα. Αλλά για να το  λένε οι στυλίστριες κάτι θα ξέρουν. Με εντυπωσιάζουν αβάσταχτα οι γνώσεις τους. Σε προσωπικό επίπεδο, προτείνουν σε  μια πελάτισσα, ένα άτομο που δεν το γνωρίζουν, τον τρόπο και το ύφος του ντυσίματός του, κάτι τόσο προσωπικό που δεν έχει να κάνει σε τίποτα standard ,ούτε καν με νόρμες σωματότυπου, αφού το ντύσιμο είναι η προσωπικότητα, το ,ύφος, η σεξουαλικότητα, ο τρόπος που κινείται, ο τρόπος που μιλάει, το στίγμα που εκπέμπει, η ίδια η κουλτούρα του άλλου ατόμου. Εκπληκτικά γενναίο εγχείρημα.

bessy9

Braveheart is a 1995 historical drama war film directed by and starring Mel Gibson.

Σε μαζικό δε επίπεδο, η γενναιότητα ξεπερνά και τον Braveheart. Τι  είναι της ¨μοδός¨ και τι δεν είναι, τι είναι in και τι είναι out στη γκαρνταρόμπα σας αυτήν την season, τι θα φορεθεί και τι απαγορεύεται δια ροπάλου, πως θα ντυθείτε  εντυπωσιακά και θα το υποστηρίξετε ( αυτό το  τυποποιημένο  ¨θα το υποστηρίξετε¨ με τρελαίνει, μου θυμίζει τις πατοκολώνες της οικοδομής) , πως δε θα μοιάζετε με βλαχάρα  ενώ προς τα εκεί το πάτε, πως πρέπει να φοράτε εσείς το ρούχο και όχι αυτό να σας φοράει.( στο motto αυτό έχω πέσει κάτω πια μισολιπόθυμη ).
Το αποφάσισα. Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω στυλίστρια για να γίνω και εγώ τόσο γενναία  ώστε να έχω τη δυνατότητα να πλησιάσω γυναίκες, σαν την Marguerite Duras όταν ζούσε, και να της προτείνω ένα  ενδυματολογικό στυλ  πιο πρωτοποριακό.

bessy10

Marguerite Duras, μία από τις κύριες εκπροσώπους του nouveau roman.( βραβείο Goncourt του 1984)

Α propos, να  διευκρινίσω la nuance de l’ ironie,  προς αποφυγή παρεξηγήσεων, αυτό θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα έκανα, αν αξιωνόμουν να την συναντήσω.

by the lovely author Bessy Giovri

Je vous embrasse très fort
Βessy.

Σχολιάστε

